søndag 29. september 2013

Utfordring #1 - og DT presentasjon

Heisan - og velkommen til Storytellers første utfordring! Vi er veldig spente, og gleder oss til å starte opp.  Storyteller er et merke som er utviklet fra Scrapbookengros.  Scrapbookengros selger kun til forhandlere, men du finner Storyteller produkter i de fleste butikker i Norge, og mange i Europa. Scrapbookengros er vår faste sponsor.

Før vi går til utfordringen så skal vi først presentere vårt nye DT. Vi fikk mange søknader - og har plukket ut 10 stk som blir med oss! Tusen takk til alle som søkte! Har du ikke kommet med denne gangen, så håper vi du søker igjen ved neste anledning.

Her er sjefen, og vårt nye DT:

Jorunn Kasin Oksefjell - sjefen

http://www.scrapbookengros.no/
jorunn@scrapbookengros.no

Jeg er altså Jorunn, og jeg driver Scrapbookengros. Vi er tre ansatte, Katrine, Nina og meg, og i tillegg driver mannen min med regnskapene og annet arbeid i kulissene. Hjemme så har jeg to barn og to marsvin. Jeg har holdt på med kortlaging litt lenger enn jeg har drevet Kortgleder. Jeg startet med nettbutikk mens vi bodde på Røros. Etter at vi flyttet til Sandnes, så utviklet det seg. Jeg fant merket Nellie Snellen og fikk lov til å selge til butikker. I juni i år, tok jeg over Scrapbookengros, som eier Storyteller-merket.  Når jeg får tid til å lage noe, så blir det stort sett CS-kort. Akkurat nå har jeg blitt hekta på lommescrapping/Project Life-scrapping, så nå holder jeg på med det sammen med datteren min på 9. Jeg er også glad i å strikke.

-------------------------------------------------------------

Eva Gro Røsok - DT Koordinator

http://scraprooms.blogspot.no
post@scraproom.no

Jeg heter Eva Gro Røsok, er 45 år, og bor i Andebu i vestfold sammen med Hallgeir som er født i 1996, delvis Vebjørn som er født i 1993, og mine 2 hunder - en dobermann og en whippet. Jeg er oppvokst på Vear og i Stokke. Jeg jobber som kontorleder i et digitaltrykkeri i Larvik, Punkt1 og trives veldig godt med det. Har holdt på med kortlaging og scrapping siden 2003. Er med i følgende Designteam: The Paper Shelter, My Besties Norge, Bestie Challenge Blog, The Paper Nest Dolls og Storyteller Tidligere DT plasser hos Fashionista Challenge Blog, Card and Scrap, OSAAT, Heidis Hobbystuggu. og Gode Minner. Mine gamle LO`er finner du her.

-------------------------------------------------------------

Liv Solveig Møller Røsok

http://www.liverts.blogspot.no/
liv_sm@hotmail.com

Hei. Jeg er Liv Solveig. Jeg er 73 modell. Jeg bor på Vear som ligger like utenfor Tønsberg.Her bor jeg med mine 2 barn. Karoline på 17 og Elias på 8.Jeg jobber som sekretær i Nøtterøy kommune. Jeg startet med scrapping i 2004 etter at min svigerinne presenterte meg for denne herlige hobbyen. Har vært hektet siden.Jeg fargelegger stort sett med disstress. Elsker å pynte og lage små detaljer på prosjektene mine.Jeg er i tillegg til å være med her hos Bestie Norge DT medlem hos Kenny k`s Krafty Krew, Dream Valley, Scrapbookengros og Papernest Dolls. Min blogg kan du finne her.

---------------------------------------------------------
Connie Sørensen
http://connieslilleverden.blogspot.no/
connie_anita.sorensen@getmail.no

Hei. Jeg heter Connie, og er 64 - modell. Bor i Oslo med en utrolig snill og tålmodig mann. Vi har to store jenter som er født 89 og 90. Christina og Charlotte heter dem. Vårt lille ”barnebarn” er hunden Theodor 5 år.
Jeg har jobbet mange år i barnehage, men grunnet sykdom er jeg dessverre helt ufør i dag.
Jeg lever og onder for min store hobby. Har alltid vært en kreativ sjel, som har holdt på med det meste av håndarbeid gjennom mange år. Kortlaging startet jeg med i 2006, og ble helt hektet.

Liker veldig godt den rene og romantiske stilen.
Bloggen min finner du her

--------------------------------------------------------
Ane Sømme

http://anesplass.blogspot.no
anesomme@gmail.com

Hei jeg heter Ane Sømme. 82 modell. Er fra Sandnes, der bor jeg sammen med min mann og våre to barn, ei på 4 og en på 7. Jeg jobber som pedagogisk medarbeider i en barnehage.
Jeg har holdt på med scrapping siden eldste mann kom til, i 2006. Er med i disse dt-team i tillegg; Kort o Mania og Nordsalten Hobby klubb.
Du finner bloggen min her.

--------------------------------------------------------

Line Staavi

http://listaasverden.blogspot.no/
listaa@online.no

Jeg heter Line, ung 64 -modell og bor på Vøyenenga. Jeg er gift og har tre barn. Jente 29 år, gutt 14 år og jente 11 år. Eldste frøkna har flyttet ut av redet og hun har sørget for at jeg er mormor til ei lita snuppe på 4 år. Har kost meg med denne hobbyen i noen år nå. Litt usikker på når jeg begynte, men var på mitt første scrappetreff i 2006. Siden har jeg vært på slike herlige treff ca 6-8 ganger i året. Startet med å lage Lo'er, men de siste årene har det vært kort jeg har laget. Bretteteknikker er en favoritt, så da kan bli kurver, bokser også. Ellers så har jeg nok ingen spesiell stil. Prøver litt av hvert og koser meg. Har ikke vært så veldig aktiv i bloggverden, men jobber med saken:-) Dette blir veldig spennende siden det er min første DT :-)

--------------------------------------------------------

Lena Suhr

http://lenashobbyblogg.blogspot.no/
lenasuhr@gmail.com

Jeg heter Lena, er 71-modell og fra Alta i Finnmark. Jeg er gift og vi har tre flotte barn, ei jente på 19 år og to gutter, 16 og 21 år. I tillegg har vi en skjønn dalmatinerjente som er 10 år.Jeg har alltid holdt på med noe kreativt, og har opp igjennom årene prøvd meg på mange forskjellige ting. Det som det har blitt mest av er nok strikking, hekling og brodering. Fram til høsten 2010 da ei venninne introduserte meg for denne hobbyen! Jeg har alltid likt å tegne og det er nok derfor jeg ble fullstendig hekta, jeg elsker å sette meg ned med fargelegging av motiver! Jeg startet med akvarellblyanter, men etter å ha prøvd Copic markers så var jeg solgt J. Jeg har alltid et eller flere strikke/hekle prosjekt på gang, men det er kortlaging som tar det meste av fritiden. Det er ren terapi og dermed mitt alibi til å bruke så mye penger på dette, det dukker jo hele tiden opp nye ting som man bare MÅ haJ
Jeg er også med i DT hos My Besties Norge. Min blogg finner du HER

--------------------------------------------------------

Susanne Halseth

http://susannehalseth.blogspot.no
susanne@halseth.org

Hei! Jeg heter Susanne Halseth. Jeg er 87-model og bosatt i Vestfold. Jeg har to små barn, gutt 2011 og jente 2012.
Scrappestilen min blir vel omtalt som sukkersøtt mulig fordi favorittfargene er lilla og rosa. Sjeldent jeg lager helt vanlige firkantede kort, jeg er glad i og brette og utforske 3D verden.
Fargelegging begynte jeg med i fjor og har prøvd de aller fleste merkene av tusjer men klarer ikke helt og bestemme meg for en fast så bruker det jeg føler for der og da.
Gleder meg til og jobbe med alle de fine produktene fra Storyteller og håper jeg kan inspirere noen der ute med mine kreasjoner.
Fra før av er jeg med i DT teamet til My Besties Norge og Scrappehjertet.no , opptrer også som gjestedesigner litt her og der.

Kom gjerne innom bloggen min og ta en titt HER.

--------------------------------------------------------

Lisbeth Karlsen
http://lisbethskortogscrap.blogspot.no
lisbethkarlsen@hotmail.com

Jeg har to barn, Sander på 14, og Hedda på 12. Jeg har alltid drevet med håndarbeid av ulike slag, strikking, hekling og søm. Scrappinga startet vel litt etter litt etter at barna kom, og jeg pyntet mer og mer i albumene deres. Kortlaginga kom gradvis snikende inn, og nå er det hovedsaklig det jeg driver med. Jeg elsker å farge motiver. Helst farger jeg med ProMarkers, men fusker innimellom litt med DistressInks. Jeg tror ikke jeg har noen spesiell stil på kortene jeg lager, men liket det litt søte og romantiske. Fikser dårlig det helt minimalistiske…Fra før er jeg på DT hos My Besties Norge, Ooh la La Creations Challenges, Fashionista Challenge og My Besties. Jeg elsker å besøke andre kortlageres blogger, og finner alltid kjempemasse inspirasjon i blogverdenen - og ikke minst finner jeg stempler og stash som jeg bare må ha.
--------------------------------------------------------

Merete Kildal Jaklin

http://meretekj.blogspot.no/
merete_jaklin@hotmail.com

Jeg heter Merete, er 65-modell og bor på Senja i Troms.
Jeg er gift,har tre voksne barn og et herlig barnebarn på 4,5 år.
Jeg har så lenge jeg kan huske holdt på med noe kreativt. I 2008 begynte jeg med kortlaging.
Etter det har det tatt helt av..Jeg er fullstendig hekta.
Jeg er også med i dt-teamet til Scrappin all over.

Min stil er vel sukkersøt, jeg elsker å pynte med blomster og stæsj. Motivene maler jeg med distress.
Kom gjerne innom bloggen min for å se.
--------------------------------------------------------

Ann Kristin Martinsen

Jeg er 1980-modell og bor i Brumunddal sammen med min samboer og to herlige jenter, som etterhvert har fått en del album i samlingen sin. Jeg begynte så smått med scrapbooking da jeg fikk min yngste for 6 år siden, og ble helt hekta. Kortlaging begynte jeg med for 3 år siden, og har vel blitt like hekta på det. Jeg har ingen spesiell stil, jeg liker å variere og hoppe fra en stil til en annen. Jeg er også DT-medlem på Teamscrapping på scrapping.no forumet.

--------------------------------------------------------
  Så er det på tide med litt inspirasjon fra vårt DT, og til vår første utfordring:

Utfordring #1

Alt er tillatt - men det du lager må inneholde minst 1 produkt fra Storyteller. 
(du ser litt av produktene her.)

 
ST-000770 Halvperler
ST-003054 Clingstamps - juleglede -Storyteller
ST-005591 Juletrecharm - Storyteller
Mønsterark er fra Papirdesign
DO-XCU 503411 Nesting Dies - Ornate Frame
SIZ-657496 Sizzix On the Edge Die - Distressed Doily
SP-S4-318 Spellbinders Fleur de Lis Squares


Connie


Liten eksplosjonsboks.
Stempel: Storyteller ST-002859
Pynt :Alt fra Storyteller. Små sløyfer ST-009261 , sølvhjerte ST-004709,
 Halv perler ST-006116 ,lilla roser ST-002163
 og til ben har jeg brukt ST-000114
Happy Birthday : Tonic TS-404E.
Punch:  Nellie Snellen NS-FLP031
Embossingfolder : Nellie Snellen NS-HSF009


Line


Mønsterark: FabScraps – Bells and Whistles.
Bazzill: Rød og Kraft
Blomster, bling og perlegren fra Storyteller.
Spellbindersdies
Svertet kantene med Distress Walnut Stain.

Ane 

mønsterark fra papirdesign. tekststempel fra storyteller, 
rosa halvperler fra docrafts, spellbinder Labels Eighteen,
roser fra storyteller, blonder fra melissa frances, kakeserviett fra nelly snellen.


Lena

Pyntepapir: Lindas design, Idas vår - potpuri.
Dies: Spellbinders, kant Tim Holtz.
Stempel: Storyteller.
Pynt: Storyteller, Basic grey og Prima

Susanne:

Pyntepapir: Papirdesign .
Stempel: Storyteller.
Bånd og blomster: Storyteller.


Stempel: Little Darlings Rubberstamp; SC Tilly, tekst: Wild Rose Studio.
Dies: X-Cut Nesting dies, Ornate frame
X-Cut Border dies; Pauline,
Papir: Melissa Frances Classic Elegance,
Pynt; Storyteller Brads (ST-000817) Storyteller sommerfugler (ST-009421), 
Storyteller Halvperler (ST-006130), Tag: Melissa Frances, 
Motivet er fargelagt med Copics.

Du kan delta fram til lørdag 12.10 kl 20.00

Husk også vår blogcandy som varer fram til 15/10



1 kommentar:

  1. Heisann :-)

    Gratulerer med ny utfordringsblogg!!
    Og gratulerer til DT-teamet :-) Nydelige DT-bidrag fra dere.
    Gleder meg til å følge dere fremover.

    Lykke til alle sammen!!

    Klem Astrid

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen!/
Thank you for leaving a comment.